امروز : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۲
صفحه نخست | اخبار قشم | تعطیلی گمرک و ورشکستگی بازاریان قشم

تعطیلی گمرک و ورشکستگی بازاریان قشم

اخبار :
منتشر شده در ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۴
چوب

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ حدودا ۵ ماه قبل بود که با مشاهده اولین نشانه های بیماری کرونا ویروس در ایران، کشور تحت تاثیر این بیماری قرار گرفت و به طبع آن جزیره قشم نیز بعنوان یک منطقه اقتصادی و گردشگری بی تاثیر از تبعات حزن انگیز این بیماری نبوده است.

بیاد داریم که آنروزها و در اتفاقی هماهنگ و خودجوش هزاران کاسب جزیره ی قشم برای قطع زنجیره ویروس و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا مغازه های خود را تعطیل نموده و تعطیلات ایام نوروزی که همه با اشتیاق منتظر فرا رسیدنش بودند در تعطیلی بازار و خاموشی کسب و کار سپری شد.

این خود آغاز بحران اقتصادی برای کاسبین جزیره قشم بود.

تعطیلی گمرک و ممنوعیت ورود بسیاری از کالاها من جمله لوازم برقی، پوشاک و غیره ضربه سنگینی به اقتصاد و بازار های جزیره قشم وارد کرده است.

بازار و تجارت مردم جنوب وابسته به صادرات و واردات کالا از کشورهای همسایه است که این امر بخاطر منطقه آزاد بودن جزیره قشم امری معمول به حساب می آید اما ممنوعیت ورود کالا باعث شده هر روز وضعیت اقتصادی مردم بخصوص کسبه و بازاریان بدتر شود.

کسبه منتظر رفع محدودیت های موجود گمرکی هستند تا شاید در این اوضاع بد اقتصادی این رفع محدودیت ها تا حدودی تاثیر مثبتی روی کسب و کار آن ها داشته باشد

رسیدگی و پیگیری این موضوع مهم امری است که خواسته تک تک کسبه و بازرگانان جزیره است و شاید بخشی از این مشکل با درایت و تدبیر مدیرعامل منطقه آزاد قشم و مسؤلین استانی حل گردد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=1737

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *