امروز : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۳
صفحه نخست | اقتصادی | به ازای هر میلیون متر مکعب گاز در قشم ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود

به ازای هر میلیون متر مکعب گاز در قشم ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود

منتشر شده در ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱:۳۷

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ در این جلسه فواد حمزوی مدیر عامل شرکت گاز استان با اشاره به اهمیت گازرسانی در منطقه آزاد قشم گفت: بی‌شک با گازدار شدن این منطقه پتانسیل های بسیاری جهت اشتغالزایی و رونق تولید را شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: میزان مصرف گاز در کل استان، یعنی در بخش شهری و صنایع، ۲۵ میلیون متر مکعب است و با توجه به پیش بینی های ما در دو الی سه سال آینده برای جزیره قشم، روزانه حدود ۵۱ میلیون متر مکعب گاز مورد نیاز است و این خود اهمیت و توجه شرکت ملی گاز ایران و شرکت گاز استان هرمزگان را جهت شکوفایی پتانسیل های بالقوه این شهرستان، می رساند.

مدیر عامل شرکت گاز استان هرمزگان تصریح کرد: منبع تامین گاز خط ۳۰ اینچ این شهرستان از خط صلح جهانی است و خطی که از بوشهر به سمت سیستان و بلوچستان کشیده و این خط لوله گاز از استان هرمزگان نیز عبور می کند و در حال حاضر برخی از صنایع در غرب بندرعباس نیز از همین خط لوله، تغذیه می کنند.

حمزوی در ادامه به برخی مفاد قراردادگاز اشاره و تصریح کرد: قراردادهای جدیدی که با شرکت ملی گاز ایران منعقد می شود دارای شرایطی است و از جمله تاریخ پایان قرار داد حتما باید در آن ذکر شود به نحوی که اگر تا زمان مقرر شرکت گاز هرمزگان به تعهدات خود عمل نکند، جریمه خواهد شد و متقابلا نیز اگر طرف مقابل پس از رسیدن گاز به منطقه مورد نظر نسبت به مصرف آن اقدام نکند، آن صنایع و یا صنعت نیز مشمول جریمه می­ شوند.

وی اظهار کرد: در سه سال آینده با مجوزهایی که منطقه آزاد قشم جهت گازرسانی خواهد داد، بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان و در زمینه گاز سرمایه گذاری خواهیم داشت و با انتقال هر میلیون متر مکعب گاز به این منطقه، صنایع دیگر نیز حدود یک میلیون دلار سرمایه گذاری خواهند داشت که تاسیسات خود را ایجاد کنند و به ازای هر میلیون متر مکعب گاز، به میزان ۵۰۰ نفر ایجاد اشتغال خواهند شد که در آن صنایع مشغول به کار خواهند شد.

مدیر عامل شرکت گاز استان هرمزگان تصریح کرد: در بخش گاز خانگی نیز مستلزم همکاری بهتر با منطقه آزاد قشم بوده که اگر این امر محقق شود و میزان مشترکین گاز خانگی به حد مطلوب برسد ما نیز تلاش خواهیم کرد سهمیه ای به میزان ۳۰۰ الی ۵۰۰ نیرو از شرکت ملی گاز ایران جهت آموزش رایگان نیروهای بومی در بخش لوله کشی گاز و تاسیات آن گرفته تا پس از ورودو صنایع به این شهرستان، همین نیروها و افراد در آن صنایع به عنوان متخصص در زمینه گاز و تجهیزات آن مشغول شوند.

در ادامه این جلسه نیز کیهان عباسیان،معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم، افزود:  در این سال ها یک خوش بینی عمومی و امیدی خوب بین مردم جزیره قشم در خصوص انرژی نقش بسته و در بحث گاز شهری نیز کمک دهنده شرکت گاز استان خواهیم بود تا مردم این شهرستان از این نعمت الهی بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: با آمدن گاز به شهرستان قشم، شاهد یک سبد انرژی خوب در این منطقه خواهیم بود و امید است با برنامه­‌هایی که داریم از گاز طبیعی و در راستای استفاده از سوخت های پاک، به عنوان سوخت کشتی‌های‌این منطقه(LNG) استفاده کنیم.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=2477

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *