امروز : ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۹
صفحه نخست | اجتماعی | برنامه‌ شب‌های قدر در قشم حضوری برگزار می‌شود

برنامه‌ شب‌های قدر در قشم حضوری برگزار می‌شود

منتشر شده در ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۷
قدر

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا،احمد غلامی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود:  مراسم شب های قدر از ساعت ۲۳ الی یک بامداد و حداکثر به مدت ۲ ساعت برقرار است.

وی ادامه داد: بنا بر تصمیم ستاد مقابله با کرونا این آیین در فضای باز و رعایت فاصله ۲ متری شرکت کنندگان انجام می‌شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم تصریح کرد: کنترل بیماری و سلامت مومنان روزه‌دار در اولویت برنامه‌های این اداره قرار دارد از این رو ماسک و مایع ضدعفونی کننده در اختیار شرکت کنندگان در این مراسم قرار داده می‌شود.

وی افزود: محل اجرای برنامه شب‌های قدر نیز پیش از برگزاری ضدعفونی می‌شود و این آیین با جمعیت محدود امکان برگزاری دارد.

غلامی ادامه داد: هرگونه مراسم افطاری و اطعام به دلیل امکان شیوع ویروس کرونا ممنوع است و نذورات به صورت خام و پخته جلوی درب منازل توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: در شب‌های قدر نیز توزیع مواد غذایی برای مصرف در منزل توزیع و از مصرف مواد غذایی در مراسم شب‌های قدر جلوگیری می‌شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم در پایان بیان کرد: در خصوص برگزاری مراسم روز قدس هنوز به صورت قطعی تصمیمی اتخاذ نشده است و به علت شیوع گسترده ویروس کرونا، احتمال لغو مراسم حتی به صورت خودرویی وجود دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=5419

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *