امروز : ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۵
صفحه نخست | اجتماعی | با بهره برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی در سال ۱۳۹۹؛ فرماندار: خودکفایی برق شاخص‌ترین طرح دولت در قشم است

با بهره برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی در سال ۱۳۹۹؛ فرماندار: خودکفایی برق شاخص‌ترین طرح دولت در قشم است

منتشر شده در ۷ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۷
طرح

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، علیرضا نصری عصر شنبه در گفت و گویی  افزود: تامین برق اسکله‌های گردشگری این شهرستان و هشت طرح برق رسانی با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های حوزه انرژی در سال گذشته بود.

وی ادامه داد: افزایش ۹۶ درصدی ایجاد، توسعه و اصلاح شبکه آبرسانی روستایی نیز از طرح‌های شاخص حوزه آب و فاضلاب در سال ۱۳۹۹ بود که به بهره‌برداری رسید.

فرماندار قشم تصریح کرد: آغاز عملیات اجرایی سه آبشیرین‌کن با ظرفیت تولید هفت هزار متر مکعب آب شرب در شهر سوزا و روستاهای رَمچاه و باسعیدو، توسعه و بازسازی شبکه آب روستایی به طول بیش از ۴۴ کیلومتر و اعتبار ۶۶ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال، نصب و راه اندازی ۲ دستگاه دیزل ژنراتور و خریداری ۱۱ هزار و ۲۵۰ متر مکعب آب در روز از مپنا و توزیع در شبکه آب روستایی این شهرستان از دیگر خدمات دولت در سال گذشته است.

نصری اظهار کرد: افتتاح ۲۲ واحد مسکونی برای پزشکان قشم و درگهان، بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت روستای رمچاه، آغاز عملیات اجرایی ۱۵ طرح سلامت در روستاهای جزیره قشم، تهیه آمبولانس دریایی با اعتبار ۸۱۰ میلیارد ریال، خرید دستگاه‌های پلاسما فرز، ماموگرافی و هشت تخت آی.سی.یو(ICU) و همچنین بهره برداری از ۱۲ طرح عمرانی حوزه سلامت با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال از خدمات دولت در زمینه بهداشت و درمان به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: سال گذشته همچنین ۴۲ کلاس درس در قالب ساخت چهار مدرسه با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار، آزمایشگاه زیست فناوری در پژوهش‌سرای جوان قشم با اعتبار یک میلیارد ریال و سه طرح عمرانی دانشگاهی با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال از طرح‌های حوزه آموزشی شهرستان قشم افتتاح شد.

فرماندار قشم گفت: در حوزه عمران و بنیاد مسکن نیز در قشم، طرح‌های عمرانی شهری در قشم، درگهان، سوزا و طَبل با اعتبار ۲۳۱ میلیارد و ۵۲۹ میلیون ریال و در حوزه روستایی نیز واگذاری ۹۴۰ قطعه زمین، مشارکت در ساخت ۲۶ واحد مسکونی با اعتبار ۲ میلیارد و هفت میلیون ریال، شناسایی ۱۲۴ واحد مسکن محرومان و اختصاص ۴۶ فقره تسهیلات بانکی، در مجموع به مبلغ ۲۳ میلیارد ریال برای بازسازی آن، تخصیص ۳۵۵ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی در جزیره لارک و ۱۰ روستا و تعیین تکلیف یکهزار و ۵۰۰ قطعه زمین روستایی انجام شد.

وی افزود: هفت طرح ساخت جاده‌های ارتباطی بین روستایی و تسهیل امکان دسترسی چندین روستا در قشم و همچنین روکش و آسفالت جاده‌ها با مجموع اعتبار ۹۵ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های دولت در شهرستان قشم به شمار می‌رود.

نصری ادامه داد: همچنین پارسال نخستین مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و نیمه سنگین بنزینی و گازوییلی با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال ۱۵ نفر در قشم آغاز به کار کرد.

وی تصریح کرد: ایجاد ۳۰۰ فرصت شغلی با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال برای مددجویان کمیته امداد، جذب ۳۵ میلیارد ریال کمک خیران برای ۸۶۰ فرزند ایتام و ۴۱ میلیارد ریال زکات و توزیع آن، ساخت ۳۰ واحد مسکن مددجویان با اعتبار ۴۳ میلیارد ریال و افتتاح سه مرکز خدمات بهزیستی در شهرهای قشم، سوزا و روستای هُلُر ازدیگر طرح‌های دولتی در حوزه کمیته امداد و بهزیستی است.

فرماندار قشم بیان کرد: سال گذشته در حوزه جهاد کشاورزی نیز هفت طرح با اعتبار ۶۰۳ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۰۰ نفر از طریق واگذاری تسهیلات و جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی آغاز به کار کرد.

نصری افزود: هفت میلیارد ریال اعتبار در مدیریت منابع طبیعی، جنگلی، تولید و کاشت نهال حرا و اجرای سازه آبخیزداری در سد خاکی، افتتاح نخستین کشتارگاه موقت دام با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال و اشتغال ۱۵ نفر و افتتاح ۲۷ طرح شیلاتی با سرمایه‌گذاری ارزی ۱۶ میلیون یورویی و سرمایه ریالی چهار هزار و ۹۸۴ میلیارد ریالی نیز از سایر طرح‌های عمرانی در حوزه‌های منابع طبیعی، دامپزشکی و شیلات شهرستان قشم در سال ۱۳۹۹ به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: پایگاه امداد و نجات بین شهری در قشم و درگهان با اعتبار یک میلیارد و ۴۷۳ میلیون ریال با هدف امداد رسانی در حوادث و سوانح محورهای درگهان- لافت و فرودگاه در سال گذشته ساخته شد.

فرماندار قشم اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های ورزش روستایی و افتتاح ۶ زمین چمن مصنوعی محله‌ای، ۲ سالن ورزشی چند منظوره با مجموع اعتبار ۶۷ میلیارد ریال از خدمات سال گذشته دولت در زمینه ورزش و جوانان قشم به شمار می‌رود.

نصری از تشکیل چهار تعاونی جدید در حوزه دهیاری، حمل و نقل دریایی و صیادی خبرداد و اظهار کرد: تولید فرآورده‌های میگو با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال، راه اندازی سایت تعمیر و ساخت شناور فوق سنگین و اشتغال ۸۰ نفر نیروی جدید، افتتاح ۱۴۰ واحد مسکن مهر با اعتبار ۸۵ میلیارد ریال از خدمات حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که در سال ۱۳۹۹ به ثمر نشست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ۲۵ طرح عمرانی در جزیره لارک  نیز در حال اجراست که تا کنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=4819

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *