امروز : ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۱
صفحه نخست | اجتماعی | بازگشایی مراکز علمی آزاد با ۵۰ درصد ظرفیت

بازگشایی مراکز علمی آزاد با ۵۰ درصد ظرفیت

منتشر شده در ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۴

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ مجتبی زینی وند، رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان این که در این دستورالعمل، حفظ سلامت دانش آموزان و کارکنان مراکز غیردولتی، مراکز علمی آزاد و زبان پیش بینی‌ شده است، اظهارکرد: ضدعفونی کردن محیط آموزشگاه‌ها، تامین مواد شوینده و ضدعفونی کننده به اندازه کافی، ایجاد فاصله گذاری اجتماعی در محل کلاس‌ها و یا سایر فضاهای فیزیکی، ارائه آموزش‌های لازم به مربیان، کارکنان و دانش آموزان دستورالعمل‌هایی است که مراکز علمی آزاد و زبان باید رعایت کنند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی تصریح کرد: در هر آموزشگاه یک نفر از پرسنل یا نیروی آموزش دیده جهت نظارت و پاسخگویی در امور بهداشتی که ترجیحا مدیر آن مر کز باشد ، پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر شرایط تهویه مناسب فضای فیزیکی، تجهیز سیستم‌های آبخوری، سرویس‌های بهداشتی به مواد شوینده مناسب و همچنین دفع بهداشتی زباله‌ها توسط نیروی آموزش دیده مناسب گفت: چینش صندلی‌ها باید با رعایت فاصله ۱/۸ تا ۲ متر رعایت شود و حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت هر کلاس پذیرش خواهد شد.

زینی وند تصریح کرد: استفاده از وسایل بهداشت فردی مانند دستکش و ماسک برای کارکنان و مربیان الزامی است و توصیه می شود دانش آموزان نیز حتما از وسایل شخصی و ماسک استفاده نمایند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به این که توزیع هرگونه مواد غذایی و خوراکی در آموزشگاه‌ها ممنوع می‌باشد، اظهارکرد: به دانش آموزان توصیه می شود برای نوشیدن آب‌ از بطری‌های کوچک شخصی استفاده نمایند.

وی تاکید کرد: حضور تمامی افراد دارای بیماری زمینه‌ای، قلبی، تنفسی، نقص سیستم ایمنی و مشکوک به بیماری کرونا بدون مجوز پزشک مربوطه، در آموزشگاه‌ها ممنوع می‌باشد.

زینی وند گفت: شورای نظارت آموزش و پرورش به ریاست مدیرکل آموزش و پرورش هر استان و نمایندگان حوزه مشارکت‌های مردمی، شورای موسسان مراکز غیردولتی و دانشگاه علوم پزشکی مسئولیت نظارت بر فرآیند بازگشایی و ادامه فعالیت مراکز غیردولتی علمی و زبان را به عهده دارند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=1488

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *