امروز : ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۳
صفحه نخست | اجتماعی | اوج بیماری در هفته اول تیرماه است/ استفاده از هتل ها برای قرنطینه خانگی

اوج بیماری در هفته اول تیرماه است/ استفاده از هتل ها برای قرنطینه خانگی

منتشر شده در ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۸
هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری قشم؛حسین فرشیدی، رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نشست خبری که پیش از ظهر امروز به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، ضمن تسلیت ایام نیمه خرداد، اظهار کرد: سربلندی کنونی ایران اسلامی را مدیون رهبری فرزانه هستیم که با رهنمودهای خود جامعه ما را به سمت سعادت رهبری کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید بر رویکرد این سازمان در مقابل کرونا، تصریح کرد: سعی ما بر این است که با همفکری و استفاده از تجارب دیگر استان ها که زودتر از ما به موج سوم رسیدند و از آن عبور کردند، به مقابله با آن بپردازیم؛ در حال حاضر این ویروس تغییراتی اساسی در وضعیت کشورهای مختلف ایجاد کرده است.

فرشیدی با بیان اینکه ما در موج سوم بیماری کووید ۱۹ قرار داریم، عنوان کرد: در پی کاهش ابتلای سایر استان ها که زودتر از ما به موج سوم بیماری رسیده بودند، استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و غربی دچار وضعیتی بحرانی شدند که قابل پیش بینی بود.

وی ادامه داد: دارو و واکسنی برای کنترل بیماری کرونا وجود ندارد و داروهایی که مورد استفاده قرار می گیرند، داروهای کمکی هستند و تنها راه حل کنونی این است که با کنترل و مراقبت از بیماران، از تلفات بیشتر جلوگیری کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به استانداردهای جهانی، گفت: ما درحال دنبال کردن استراتژی وزارت بهداشت هستیم که طبق استانداردهای جهانی برنامه ریزی شده است و گفتنی است کشورما با توجه به معیارهای جهانی عملکرد رضایت بخشی در مقابله با این بیماری داشته است چرا که ما برای هفته های نخست رو به رویی با کرونا ویروس میزان ابتلای بیشتری را تخمین میزدیم.

فرشیدی با تاکید بر راه های مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: استفاده از ماسک و رعایت پرتکل های بهداشتی در ادارات استان الزامی شده است و متاسفانه این اتفاق اندکی دیر انجام شد و در استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی نیز هنوز شاهد اهمال کاری در این زمینه هستیم و عده زیادی بدون ماسک اقدام به تردد در سطح شهر می کنند.

وی تصریح کرد: با انجام تست کووید بیشتر میزان ابتلای بیشتری نیز مشخص می شوند و یکی از علل مشخص شدن افراد مبتلا را می توان این نکته دانست؛ همچنین تمام افرادی که بیماری زمینه ای دارند و داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی استفاده میکنند به صورت شدیدتر کنترل خواهند شد.

این مقام مسئول با تاکید بر تست های انجام شده در استان هرمزگان، عنوان کرد: میزان تست های انجام شده در استان ما از میانگین کشوری بیشتر است و ۳۰ درصد افرادی که برای انجام تست به مراکز مراجعه می کنند احتیاجی به آن ندارند و زین پس تنها از افرادی تست گرفته می شود که پزشکان تایید کنند.

فرشیدی اظهار کرد: کسانی که در خانواده آن ها افراد مبتلا شناسایی شده باشند بدون انجام تست قرنطینه خواهند شد و از افرادی تست گرفته می شود که دارای علامت باشد چرا که نتایج تحقیقات حاکی از آن است که افراد دارای علامت ناقلان قوی تری هستند.

وی با بیان اقدامات انجام شده گفت: روز گذشته طرح جدیدی افتتاح شد طرح هر منزل یک پایگاه سلامت نامیده میشود که با وصل کردن خانه ها به خانه بهداشت، به طور مستقیم ارتقای بهداشت را به دنبال دارد.

این مقام مسئول عنوان کرد: طبق تفاهمات انجام شده قرار بر این است که ۶۰ تخت دیگر به آی سی یو مراکز درمانی اضافه شود و از آزمایشگاه های خصوصی برای انجام تست افراد بدون علامت استفاده خواهد شد و از هتل های شهر برای قرنطینه خانگی افراد استفاده می شود.

فرشیدی در پایان خاطرنشان کرد: تنها شهرستان سبز کشور، شهرستان ابوموسی است و ما در هفته اول تیرماه اوج ابتلا به بیماری را شاهد خواهیم بود و بعد از آن روند نزولی خواهد شد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=1525

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *