امروز : ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۸
صفحه نخست | اجتماعی | امکان نوسازی، بهسازی و ترمیم شبکه برق هرمزگان وجود نداشت/ساعت کار بازارها تغییر می‌کند

امکان نوسازی، بهسازی و ترمیم شبکه برق هرمزگان وجود نداشت/ساعت کار بازارها تغییر می‌کند

منتشر شده در ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۱
امکان

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایسنا، فریدون همتی صبح امروز(۱۰ خردادماه) در جمع خبرنگاران، افزود: مصرف برق در استان نزدیک به سه هزار و ۳۰۰ مگاوات در شبانه روز است که در صورت صرفه جویی نکردن امکان قطعی‌های برق ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت اسمی تولید برق نیروگاه‌های استان سه هزار و ۹۱۷ مگاوات است که به علت شرایط آب و هوایی ۳ هزار و ۲۶۷ مگاوات در حالت عادی برق تولید می‌شود، تصریح کرد: با توجه به افزایش دما، خشکسالی و همچنین عمر بالای نیروگاه‌های تولید برق، این نیروگاه‌ها توانایی تولید قدرت اسمی برق را ندارند.

استاندار هرمزگان عنوان کرد: بدلیل محدودیت‌های بودجه‌ای در سال‌های قبل امکان نوسازی، بهسازی و ترمیم شبکه برق وجود نداشت و به همین علت در صورت اعمال فشار بالا به شبکه برق، احتمال خسارت به تجهیزات وجود دارد.

همتی با بیان اینکه مصرف واحدهای تولیدی و بنگاه‌های بزرگ استان نزدیک به ۹۰۰ مگاوات است، اظهار کرد: به علت نقش بسیار مهم این واحدها در معیشت مردم، در صورت قطع برق آن ها، اقتصاد استان دچار اختلال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مصرف برق توسط مردم استان نزدیک به دو هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۳۰۰ مگاوات در شبانه روز است و در صورتی که این مصرف به ۱۸۰۰ تا ۱۹۰۰ مگاوات در روز برسد با قطعی برق مواجه نمی‌شویم، بیان کرد: در تلاشیم تولید را در سقف موجود نگه داریم و با توجه به ثابت بودن تولید، در صورت رعایت نشدن میزان مصرف، مجبور به اعمال خاموشی خواهیم شد.

استاندار هرمزگان از مردم خواست کولرها و لامپ‌های اضافی را خاموش کنند و در مصرف برق بویژه در ساعت‌های ۱۳ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۲ صرفه جویی کنند.

همتی در پایان خاطر نشان کرد: برای کاهش مصرف برق در خصوص تغییر ساعت کار بازارها تصمیماتی همچون تعطیلی از ساعت ۱۳ تا ۱۸ و اجازه فعالیت به آن‌ها در ساعات شب گرفته شده است و جزئیات آن به زودی اعلام می‌شود.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=5859

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *