امروز : ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۴
صفحه نخست | اجتماعی | امام جمعه قشم \ تقویت فرهنگ وقف از مولفه های تحقق جهش تولید است

امام جمعه قشم \ تقویت فرهنگ وقف از مولفه های تحقق جهش تولید است

منتشر شده در ۲۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۴

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ حجت الاسلام «میثم تارم» اظهارکرد: اولین واقف در اسلام، شخص پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار بوده اند و بعد از آن انسان های نیک اندیش در هر عصر به این سنت حسنه همت گمارده اند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) در خصوص وقف افزود: هنگامی که انسان از دنیا می رود عمل او قطع خواهد شد مگر سه عمل که یکی از آنها صدقه جاریه است که منظور همان وقف است.

امام جمعه قشم، وقف را چشمه جوشان دانست و گفت: وقف همواره برای واقف، جامعه و نیازمندان جوشش دارد و همگانی است.

حجت الاسلام تارم اضافه کرد: گاهی وقف اثرات تربیتی دارد و باعث تزکیه نفس است و جایگاه و ارزش انسان را در همنوعی و هم دوستی به درجات والا می رساند باعث پرورش انسان های مسؤولیت‌پذیر و مسؤولیت‌شناس در جامعه می شود.

وی در ادامه از اثرات موثر وقف سخن به میان آورد و افزود: وقف بر اقتصاد، فرهنگ و در مسائل دینی جامعه نقش کم نظیر ی را ایفا می کند.

امام جمعه قشم بیان داشت: یکی از عمده کارکرد های وقف ، تمرکز در اقتصاد را از بین می برد و ثروتمندان خیر اندیش سرمایه های خود را برای نیازمندان کل جامعه عادلانه توزیع خواهد شد که این توزیع باعث عدالت اجتماعی در جامعه می شود .

حجت الاسلام تارم در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: وقف در مسائل اقتصادی نیز می تواند یک جهش ایجاد کند و در تحقق شعار سال که مقام معظم رهبری سال جاری را جهش تولید عنوان کرده اند را تحقق دهد .

وی عنوان کرد: یک واقف بنا بر احساس مسؤولیت اجتماعی خود که بخش عظیمی از ثروت خویش را در کار خیر وقف می کند و باعث می شود یک بخش یا روستای بدون مدرسه یا درمانگاه و یا مسجد بوده اند داراری این امکانات باشند همسو با تحقق شعار سال نیز در حرکت است .

امام جمعه قشم گفت: نیت خیری که برای واقف بر اساس مسؤولیت انسانی و اسلامی است.

همان گونه که پیامبر اکرم (ص) فرمود: کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته؛ همه انسان ها نسبت به یکدیگر احساس مسؤولیت باید داشته باشند.

حجت الاسلام تارم در پایان گفت: واقف یک مسلمان واقعی و وظیفه شناس است که بخش عظیمی از سرمایه خویش را در اختیار دیگران قرار می دهد و نه برای نیاز امروز جامعه و مردم بلکه برای همیشه هم مردم سود می برند و هم در اقتصاد یک جهش را ایجاد می کند و خود او نیز به کمالات والای انسانی می رسد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=3331

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *