امروز : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۸
صفحه نخست | اجتماعی | امام جمعه بندرعباس: جمع‌آوری معتادان در هرمزگان در زمستان جدی‌ گرفته شود/ احترام به کودکان و سالخوردگان نشانه‌های ایمان جامعه است

امام جمعه بندرعباس: جمع‌آوری معتادان در هرمزگان در زمستان جدی‌ گرفته شود/ احترام به کودکان و سالخوردگان نشانه‌های ایمان جامعه است

منتشر شده در ۱۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۲۷
جمعه

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از فارس، حجت الاسلام دکتر محمد عبادی‌زاده امام جمعه بندرعباس ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک آغاز ماه ربیع الاول و آرزوی سلامتی و صحت و نشاط برای همه ملت ایران و بخصوص مردم هرمزگان اظهار کرد: روز جهانی کودک در پیش است و از کودکی می‌توان بچه ها را با اهداف الهی و عبودی تربیت کرد.

وی افزود: کودکان و سالخوردگان دو قشر نیازمند توجه ویژه هم از جانب دولت‌ها و هم از جانب خانواده‌ها هستند و تربیت مناسب کودکان در کنار احترام به سالخوردگان می‌تواند جلوه تربیت الهی و ایمانی در جامعه ما باشد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان خاطرنشان کرد: هیچ جا برای سالخوردگان، خانواده و منزل نمی‌شود و خانواده‌ها تا جایی که می‌توانند از سپردن پدران و مادران مسن خود به سالمندان پرهیز کنند و نباید سپردن پدر و مادران به سالمندان به فرهنگ غالب جامعه تبدیل شود. بدست آوردن دل والدین، برکت را به زندگی انسان‌ها سرازیر می‌کند و نباید خودمان را محروم از دعای والدین نکنیم.

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از اظهارات خود به هفته کاهش بلایای طبیعی اشاره و گفت: کاهش خسارات بلایای طبیعی جز با برنامه‌ریزی قبل از حادثه میسر نیست. باید مسؤولان از قبل به فکر مسائل بوده و آسیب‌های طبیعی هر منطقه را شناسایی کنند. باغات و خانه‌های در مسیر سیل باید قبل از وقوع سیلاب، تخلیه و حریم‌سازی کرد. همه کسانی که در معرض این آسیب‌ها هستند و مسؤولان مربوطه باید دقت نظر کافی در این باره داشته باشند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به روز استاندارد اشاره و گفت: استاندارد در زمینه حفظ و حراست از کیفیت کالاها و قدرت رقابت با کالاهای خارجی بسیار اهمیت دارد.

نیروی انتظامی محور امنیت در جامعه است

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی، حافظان سلامت اجتماعی و امنیت کشور هستند. امروز عزیزان نیروی انتظامی برای حفظ امنیت جامعه، بیشترین نقش را دارند و هنوز در این راه شهید می‌دهند. خدمت در نیروی انتظامی به مثابه گشوده بودن باب مرابطه برای این عزیزان به مانند کسانی است که جهاد می‌کنند و این خدمت مقدس است.

وی گفت: قدر امنیت را بدانیم که نعمت بزرگی است. گاهی در روستاها و شهرها مسائل و مشکلاتی نظیر سرقت بروز می‌کنند که عمدتا از ناحیه دله دزدها است که عمدتا ریشه در اعتیاد دارد و باید دقت کنیم که این مسائل زیاد نشود تا آرامش جامعه متأثر از آن قرار گیرد. نیروی انتظامی برای مقابله با سرقت‌ها و جرایم خرد عنایت و برنامه ویژه‌ای داشته باشند.

امام جمعه بندرعباس از نیروی انتظامی خواست جمع آوری معتادان در فصل زمستان در هرمزگان جدی گرفته شود.

پیروزی‌های بزرگ در یمن در راه است

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده در بخش دیگری از خطبه‌ها، عنوان کرد: در رابطه با یمن اتفاقات مبارکی  را شاهد هستیم. راهبرد هوشمندانه انصارالله و ارتش مردمی یمن سبب رخ دادن اتفاقات خوبی است و شهرهای استان مأرب یکی پس از دیگری به دست رزمندگان می‌افتد و این روند پیروزی‌ها ادامه دارد و بزودی با نصرت الهی این مظلومان عالم در مسیر رفع مشکلات اساسی قرار خواهند گرفت و آرامش و آسایش به این کشور بازخواهد گشت.

بازی تکراری آژانس محکوم به شکست است

عبادی زاده ادامه داد: بازی تکراری آژانس راه به جایی نخواهد برد. روحیه طلبکارانه طرف‌های غربی در مذاکرات باید کنار گذاشته شود. آمریکایی‌ها هرگز حسن نیت از خود نشان نداده‌اند. آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت. امروز موضع عزتمندانه ملت ایران، سبب انزوای آمریکایی‌ها شده است و آنها برای ادامه راه باید به آنچه تعهد داده‌اند عمل کنند و به برجام بازگردند و حسن نیت خودشان را ثابت کنند.

موضع حکیمانه دولت، غرب را به التماس کشانده است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان پایان خاطرنشان کرد: موضع عزتمندانه ملت ایران که سبب انفعال دشمن شده و سیاست بی‌توجهی به برجام و عدم گره زدن مشکلات کشور به مذاکرات، یک سیاست راهبردی خوب از سوی دولت است که باید مورد حمایت عمومی قرار گیرد و بدانید که بزودی دشمنان زانو خواهند زد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=7336

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *