امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۰
صفحه نخست | اخبار قشم | امام جمعه اهل‌ سنت قشم: علت فقر و محرومیت در غرب جزیره، بی‌آبی است

امام جمعه اهل‌ سنت قشم: علت فقر و محرومیت در غرب جزیره، بی‌آبی است

منتشر شده در ۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۸
سنت

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از حرا نیوز، شیخ عبدالرحیم خطیبی، امام جمعه اهل سنت شهرستان قشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شده‌بود ضمن تاکید بر اهمیت موضوع امنیت اظهار کرد: علت اینکه دشمنان به دنبال این هستند که در مملت‌های اسلامی ناامنی ایجاد کنند جاذبه و اهمیت امنیت است و ممالک اسلامی به مکان ناامنی تبدیل شود و از این رو امنیت یکی از آرمان‌های دین ماست.

وی افزود: اخوت، برادری، وحدت و یکپارچگی از مولفه‌های امنیت است که ما در هفته وحدت باید همواره باید بر تحقق وحدت و حراست از آن تاکید کنیم.

شیخ عبدالرحیم خطیبی یادآور شد: ما از وحدت عبور کرده و به وصلت رسیده‌ایم اما بعضی به دنبال تفرقه‌افکنی هستند و باید انسان هوشیارانه رفتار کند و بهانه به دست کسی ندهد.

وی اضافه کرد: بنابراین یکی از وظایف ما حراست از این وحدت است که خمیرمایه اخوت و برادری و پس از آن آرامش و امنیتی که باید در میان مسلمانان حکمفرما باشد جز از طریق اخوت و یکپارچگی و وحدت کلمه به دست نمی‌آید.

امام جمعه اهل سنت قشم ضمن اشاره به این موضوع که عدم وحدت عامل ایجاد ناامنی است، گفت: جاهایی که ناامنی وجود دارد به دلیل همین عدم وجود وحدت بوده‌است و مشکل آن‌ها تفرقه و یکدستی بوده‌است.

وی ادامه داد: بنابراین ما مکلفیم برای حراست از این امت واحده و امنیت نه به عنوان شعار بلکه به وسیله عمل آن را اجرا کنیم.
شیخ عبدالرحیم خطیبی در ادامه با تاکید بر عدالت و عدالت‌محوری اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب برعدالت تاکید کرده‌است.

وی اضافه کرد: سنگین کردن کفه عدالت در مناطق محروم بسیار حائز اهمیت است به این خاطر که عدالت آرمان انسان و حلقه مفقوده بشریت است و بنابراین باید تحقق پیدا کند.
امام جمعه اهل سنت قشم گفت: سنگین‌کردن کفه عدالت در مناطق محروم یعنی برای مردم مناطق غرب جزیره قشم که از بی‌آبی رنج می‌برند تدبیری اندیشیده شود.

وی در ادامه خطاب به مدیرعامل منطقه آزاد که در نماز جمعه حضور داشت، عنوان کرد: علت فقر و محرومیت در بسیاری از مناطق نبودن آب است و مثلا در بشاگرد فقر و محرومیت همراه با بی‌آبی است.
وی افزود: در غرب جزیره قشم هم فقر و بی‌آبی بیداد می‌کند و نه فقر نسبی بلکه فقر مطلق در این مناطق وجود دارد و علت آن هم رونق نداشتن آن منطقه به دلیل نبودن آب است.

امام جمعه اهل سنت قشم در ادامه با بیان اینکه آب الفبای آبادانی است، اظهار کرد: آبادی از آب آغاز می‌شود و جایی که آب نباشد بیابان است و کسی در آنجا سرمایه‌گذاری نمی‌کند و به دنبال آن رونق اقتصادی و اشتغال هم در آن منطقه وجود نخواهدداشت و در نتیجه مردم از فقر رنج می‌برند.

 وی ادامه داد: ریشه آسیب‌‌های اجتماعی هم در فقر و محرومیت است.

امام جمعه اهل‌سنت قشم با بیان اینکه دیروز در خدمت مدیرکل کمیته امداد کشور بودیم و این نکات را گوشزد کردیم، گفت: باید به یک اشتغال پایدار دست پیدا کنیم و خودکفاسازی و توانمندسازی مردم در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: دین ما دین گداپروری نیست که همواره در پی زکات دادن باشیم تا افراد دستشان به سوی ما دراز باشد بلکه دین ما دین توانمندسازی و خودکفاسازی است و بنابراین باید زمینه اشتغال مردم فراهم شود تا عدالت تحقق یابد که امیدوار هستیم در دولت جدید شاهد این امر باشیم.

شیخ عبدالرحیم خطیبی در پایان هم اضافه کرد: امیدواریم در دولت جدید شاهد تحول در بحث مسکن باشیم و مشکل بسیاری از نوجوانان ما که به مرز ناامیدی رسیده‌اند را حل کنیم.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=7541

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *