امروز : ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۰
صفحه نخست | اجتماعی | اسکله‌ ها و مراکز گردشگری قشم تعطیل شد

اسکله‌ ها و مراکز گردشگری قشم تعطیل شد

منتشر شده در ۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۳
احراز

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ علیرضا نصری، اظهار داشت: این ممنوعیت در راستای اجرای قوانین دو هفته‌‌ای ستاد کرونای کشور گرفته شده و با متخلفان براساس قانون برخورد می‌شود.

وی با اعلام اینکه هم اینک شرایط کرونایی قشم به رنگ نارنجی است، افزود: رفتار مردم و احترام آنان به پروتکل‌‌های بهداشتی می‌تواند رنگ کرونایی قشم را زرد و یا سفید کند و‌ بی تفاوتی‌های افراد هم امکان قرمز و حتی سیاه شدن شرایط را به همراه خواهد داشت.

رئیس ستاد کرونای شهرستان قشم از قشموندان درخواست کرد با رعایت قوانین ستاد کرونای کشور در قطع زنجیره این ویروس مهلک با هدف دستیابی به زندگی عادی در کنار یکدیگر، همیاری و مساعدت کنند.

اسکله ‌های گردشگری قشم تعطیل شد

وی گفت: با توجه به تعطیل شدن فعالیت اسکله‌های گردشگری قشم، این جزیره تا اطلاع بعدی هیچ جاذبه‌ای برای سفر و حضور گردشگران ندارد.

به گفته نصری، فعالیت اسکله‌های پهل به لافت و شهید حقانی به شهید ذاکری در قشم هم در این دو هفته به شدت کنترل می‌شود و تنها بومیان جزیره می‌تـوانند با انجام آزمایشات ویژه کنترلی حوزه کرونا، وارد قشم شوند.

وی از کاهش تعداد پروازها در دو هفته آینده به جزیره قشم به عنوان بخش دیگری از محدودیت‌ها برای کنترل و پیشگیری از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ یاد و اظهار امیدواری کرد که در یک فرایند جمعی و ملی بتوانیم سلامت را به جامعه بازگردانیم.

رئیس ستاد کرونای شهرستان قشم تاکید کرد: اگر شرایط کرونایی قشم از شرایط نارنجی عبور کند، تمام قوانین محدودیت‌های ستاد کرونای کشور در نقاط قرمز و سیاه از جمله منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح، استفاده از یک سوم کارکنان در مشاغل ضروری و جرایم مالی هم در این جزیره اعمال خواهد شد.

وی درباره امکان خروج قشموندان از جزیره قشم، بیان داشت: براساس تصمیم ستاد کرونای کشور در دو هفته آینده خروج از شهرها ممنوع است و تنها بیمارانی که امکان معالجه آنان در قشم وجود نداشته باشد با دستور ریاست شبکه بهداشت و درمان و تائیدیه بیمارستان می‌تواند در شرایط اضطرار به بیمارستان بندرعباس منتقل شوند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=3876

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *