امروز : ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۳
صفحه نخست | اجتماعی | استاندار: مرکز درمان بیماران سرطانی در هرمزگان ایجاد می شود

استاندار: مرکز درمان بیماران سرطانی در هرمزگان ایجاد می شود

منتشر شده در ۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۱
استاندار

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری هرمزگان، فریدون همتی جمعه شب پس از بازدید از چند پروژه درمانی در حال ساخت بندرعباس افزود: یکی از خلأهای حوزه درمان استان، مرکز درمان بیماران سرطانی است که با حمایت دانشگاه علوم پزشکی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و همچنین مذاکراتی که با شرکت مپنا صورت گرفته، در آینده نزدیک، عملیات اجرایی این بیمارستان نیز آغاز می شود.

وی همچنین در بازدید از پروژه مرکز جامع انتقال خون هرمزگان، اظهار داشت: این مرکز شامل بخش های اداری، فنی و مرکز جامع اهدای خون است که در زمینی به مساحت چهارهزار متر مربع و با زیربنای سه هزار و ۳۰۰متر مربع در سه طبقه و یک زیر زمین در حال ساخت است و یکی از  مراکز استاندارد انتقال خون در ایران خواهد بود که با اصول GMP ساخته شده است.

استاندار هرمزگان، میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۹۵درصد اعلام کرد و افزود: در بازدید از این پروژه دستورهای لازم به منظور رفع موانع اجرایی این مرکز که در مجموع ۳۲۰میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای ساخت آن هزینه می شود، صادر شد و ظرف دو ماه آینده ، بهره‌برداری از زیرساخت ‌های خوبی که در این مرکز پیش بینی شده آغاز می شود.

همتی همچنین در خصوص بازدید از بیمارستان تخصصی ۶۴تختوابی جنرال پاتریس که با محوریت چشم پزشکی و توسط بخش خصوصی در حال احداث است، گفت: این بیمارستان با ۱۲هزار متر زیربنا پیشرفت خوبی دارد اما این پروژه در ابتدا به دلیل برخی بروکراسی های زائد اداری که دستگاه های مختلف اجرایی در آن دخیل بوده اند، روند اجرایی مطلوبی نداشته است  که برای سرعت گرفتن ساخت آن ۲۸۰میلیارد ریال تسهیلات برای تکمیل این بیمارستان تخصیص پیدا می کند.

وی، با اشاره به بازدید از بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی جراحی رازی نیز، گفت: این مرکز با ظرفیت ۵۰ تخت بستری و سرپایی و اتاق عمل در بخش های «ارتوپدی»، «گوش و حلق و بینی» و «چشم» به بیماران خدمات ارائه می کند.

استاندار هرمزگان با اشاره به طراحی زیبا و معماری داخلی مطلوب این مرکز بیمارستانی، افزود: راه‌اندازی بیمارستان رازی با امکانات مناسب و رضایت بیماران از خدمات این مرکز، نشان دهنده توان بخش خصوصی است که بخش دولتی باید زمینه فعالیت را برای سرمایه گذاران فراهم کند ،این بیمارستان به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده و در آینده نزدیک به صورت رسمی مورد افتتاح قرار می گیرد.

همتی، ضمن قدردانی از بخش خصوصی برای ورود به سرمایه گذاری در بخش درمان استان، بیان داشت: فضای درمانی و بیمارستانی استان که طی چهار سال اخیر توسط بخش دولتی و خصوصی به‌ویژه در شهر بندرعباس در دست ساخت داریم، شاید از مجموع عملکرد و اقدامات قبل و بعد از انقلاب در حوزه بیمارستانی هرمزگان فراتر باشد.

وی ادامه داد: در همه بخش ها چه در زمینه احداث ساختمان مراکز درمانی و بیمارستانی و چه در بخش تجهیز بیمارستانی در بخش دولتی و خصوصی کاری بی نظیر انجام شده که بخشی از آن تا پایان دولت و بقیه پروژه ها تا پایان سال و سال های آتی به بهره‌برداری می رسد که با راه‌اندازی این مراکز جدید درمانی، نه تنها خلأ این حوزه رفع خواهد شد، بلکه روند فعلی با مراجعه مردم سایر استان ها به هرمزگان برای دریافت خدمات بیمارستانی معکوس خواهد شد.

استاندار هرمزگان عنوان کرد: روند توسعه کشور زمانی شتاب می گیرد که بخش دولتی و نهادهای نظارتی در کنار بخش خصوصی  باشند و راه را برای سرمایه گذاری در این بخش هموار کنند و اجازه دهند سرمایه گذاری، اشتغال، مراکز خدمات و تولید افزایش پیدا کند و به موازات آن شاهد رشد در همه شاخص ها باشیم.

همتی با بیان اینکه توسعه فضای بیمارستانی یکی از دغدغه های اصلی مردم هرمزگان است، گفت: امروز در مسیری هستیم که سرمایه گذاری های بزرگی در این حوزه صورت گرفته شده و از همه مسوولانی که برای عملیاتی شدن این پروژه ها، بخش خصوصی را همراهی کردند قدردانی می کنم.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=5742

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *