امروز : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۰
صفحه نخست | اجتماعی | استاندار: مردم هرمزگان تعطیلات عید فطر در خانه بمانند

استاندار: مردم هرمزگان تعطیلات عید فطر در خانه بمانند

منتشر شده در ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۶:۵۵
استاندار

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، فریدون همتی، استاندار هرمزگان عصر شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان افزود: همچنین با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در راستای کنترل شدید ترددها در ایام تعطیلات عید فطر، هرگونه مسافرت از ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت در سراسر کشور از جمله هرمزگان ممنوع است و علاوه بر آن ممنوعیت تردد شبانه نیز اعمال و متخلفان توسط نیروی انتظامی جریمه خواهند شد.

وی بیان داشت: در ایام تعطیلات عید فطر، تمامی مبادی ورودی و خروجی‌های استان هرمزگان به شدت کنترل و همچنین تردد درون استانی از شهر به شهر و از شهر به روستا نیز ممنوع است.

استاندار هرمزگان اظهارداشت: ارزیابی‌ها نشان از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بیشتر شدن عادی نگاری، دورهمی و تجمع در ماه‌های فروردین و اردیبهشت در هرمزگان بود که موجب شد، ابتلا به ویروس کرونا افزایش یابد.

همتی از مردم هرمزگان خواست که حساسیت و دقت بسیار بالایی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری و نداشتن هرگونه دورهمی و ممانی داشته باشند.

وی بیان داشت: افرادی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، در واقع سلامتی و جان خود، خانواده و دیگران را به خطر می‌اندازند و همه باید در این راستا احساس مسئولیت کنیم.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه پنج شهرستان هرمزگان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند، تصریح کرد: شهرستان‌های بندرعباس، میناب، قشم، بندرخمیر و بستک در وضعیت قرمز، شهرستان‌های حاجی‌آباد، جاسک، بندرلنگه و پارسیان در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های رودان، سیریک، بشاگرد و ابوموسی در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

درصورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی با واحد ها برخورد خواهد شد

وی با اشاره به تداوم اعمال محدودیت‌ها و دورکاری کارکنان متناسب با وضعیت رنگ بندی هر شهرستان، گفت: با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از امروز به مدت ۲ هفته مشاغل گروه یک و ۲ در شهرستان های با وضعیت قرمز و نارنجی اجازه فعالیت دارند اما در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی با این واحدها برخورد و پلمپ طولانی مدت خواهند شد.

استاندار هرمزگان عنوان کرد: مدیران و مسوولان مجتمع‌های تجاری، پاساژها و بازارهای مختلف نیز مسوول نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این اماکن هستند و در صورت تخلف، باید پاسخگو باشند.

همتی با تاکید بر اینکه خدمات رسانی به مردم نباید دچار خدشه شود تصریح کرد: دورکاری به معنای مرخصی نیست و  پیگیری امور مردم تحت هر شرایطی انجام شود و مدیران نسبت به برنامه ریزی جهت انجام خدمات اقدام کنند.

استاندار هرمزگان خاطر نشان کرد: تمامی دستگاه‌های مسوول، فرمانداران، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، هلال احمر و بسیج نظارت بر روند اعمال محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به صورت شبانه‌روزی انجام خواهند داد و تمامی دستگاه‌ها، بنگاه ها و مراکز فعالیت باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

 همتی با قدردانی از همکاری رسانه‌ها بر آگاهی بخشی و آموزش در خصوص کرونا تاکید کرد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=5526

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *