امروز : ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۵
صفحه نخست | اجتماعی | استاندار: ظرفیت تولید برق در هرمزگان ۲ برابر شد

استاندار: ظرفیت تولید برق در هرمزگان ۲ برابر شد

منتشر شده در ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۰
استاندار

به گزارش پایگاه خبری قشم، فریدون همتی، استاندار هرمزگان روز پنجشبه در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک اظهار داشت: این جهش بزرگی در زمینه تولید برق در هرمزگان محسوب می‌شود و یکی از طرح‌های در دست اجرا نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک است.

وی ادامه داد: این طرح سابقه طولانی دارد  که بنا بود اواخر دولت یازدهم اجرایی شود اما بنا به دلایل سیاسی ، فنی و بروکراسی مشکل هایی برای آن پیش آمد و با پیگیری های وزیر نیرو و سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه و تاکیدهای رئیس جمهوری طرح نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک از حالت تعلیق خارج شد.

رییس شورای اداری هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: کارهای خوبی در صنعت آب و برق و فاضلاب در دولت یازدهم و دوازدهم به خصوص در استان انجام شده است.

همتی افزود: پایداری خوبی برای تأمین آب شرب با راه اندازی آب شیرین کن ها انجام گرفته است و با جدیت و پشتیبانی خوب از بخش خصوصی ۲ آب شیرین کن بزرگ در بندرعباس و آبشرین‌های با مقیاس کوچکتر در سواحل خیلج فارس و دریای عمان ایجاد شده است.

وی اشاره کرد: ۲ طرح بزرگ آبی در این ۴ سال در بشاگرد ایجاد شده که در این زمینه نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است اما هنوز با ایده‌آل فاصله وجود دارد.

استاندار هرمزگان گفت: همچنین فاضلاب بندرعباس طرحی با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی است که درحال اجراست و در خصوص فاضلاب میناب و رودان هم کارهای خوبی انجام شده است.

همتی اشاره کرد: چند طرح در روزهای آینده برای رفع مشکل آب در برخی مناطق به زمین زده می‌شود اما با توجه به اینکه بارش در هرمزگان امسال کمتر از ۱۵ میلیمتر بوده است این استان به توجه ویژه وزارت نیرو نیاز دارد.

رییس شورای اداری هرمزگان به سواحل مکران اشاره کرد و گفت: سه طرح بزرگ در حوزه نفت در جاسک داریم که درحال کار است، ۲ مجموعه پتروپالایش هر کدام به ظرفیت ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام سنگن که سرمایه‌گذاری هر کدام حداقل ۶ میلیارد دلار می‌شود را در این منطقه داریم.

وی عنوان کرد: مجموعه پایانه نفتی و ذخیره سازی ۱۰ میلیون بشکه نفت و فراهم کردن زمینه برای صادرات روزی یک میلیون بشکه از پایانه نفت جاسک نیز قابل اشاره است.

استاندار هرمزگان ابراز داشت: شهر جدید مکران با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ان‌شاءالله به زودی کلنگ خواهد شد ودر بخش کشاورزی نیز فعالیت‌های خوبی در دست اقدام و اجراست به گونه‌ای که آینده خوبی برای سواحل مکران در هرمزگان می بینیم.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=5908

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *