امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۶
صفحه نخست | اجتماعی | استاندار: درخواست تعطیلی یک هفته ای هرمزگان به ستاد ملی کرونا داده شد

استاندار: درخواست تعطیلی یک هفته ای هرمزگان به ستاد ملی کرونا داده شد

منتشر شده در ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۴
ستاد

به گزارش پایگاه خبری قشم؛به نقل از ایرنا،فریدون همتی استاندار هرمزگان روز شنبه در نشست ویدیو کنفرانسی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با حضور فرمانداران شهرستان های استان بااشاره به اعمال محدودیت ها و ضوابط رنگ‌بندی در هرمزگان از امروز  شنبه در استان افزود: محدودیت ها و پروتکل‌ها در شرایط قرمز به دلیل رعایت نکردن صنوف اعمال می شود.
وی بیان داشت: ورود و خروج خودروها نیز از فردا یکشنبه ۲۷ تیرماه از استان هرمزگان به درون شهرها و استان‌های مجاور ممنوع می شود.
رییس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان اظهارداشت: همچنین در این راستا جریمه ۱۰ میلیون ریالی رفت و آمدهای درون شهری در ستاد استانی به تصویب رسید.
وی اضافه کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هرمزگان به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است و باتوجه به این موضوع وضعیت بحرانی استان هم اکنون نیازمند کار فوق‌العاده است.
همتی ادامه داد: رسانه ها موج جدید آگاهی بخشی به مردم را در جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی ایجاد کنند و صداوسیما نیز بسیار جدی تر هشدارهای لازم را به مردم دهد.
استاندار هرمزگان با توجه به اینکه امور تولید و برنامه های عمرانی به قوت خود باقی است و باید با نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعال باشند، اظهارداشت: باتوجه به اعمال محدودیت‌ها فرمانداری ها و دستگاه های مرتبط باید در آماده باش کامل باشند.
همتی یادآورشد؛ طرح قرنطینه خانگی و شهید سلیمانی نیز نیازمند نظارت بیشتر است.
وی در خصوص نحوه برگزاری نماز عید سعید قربان نیز گقت: نماز عید قربان براساس پروتکل‌های جدید اعلامی و رنگ بندی مانند نماز جمعه برگزار شود.

افزایش ۲۱درصدی شمار جانباختگان کرونا در هرمزگان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز گفت: شمار جانباختگان کرونا در استان در هفته ای که گذشت نسبت به هفته قبل از آن، ۲۱ درصد افزایش یافته است.

دکتر فاطمه نوروزیان با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: در این مدت همچنین شمار بیماران بستری در هرمزگان نیز هشت درصد و بستری ها در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو)  هفت درصد افزایش یافته است.

وی بیان داشت: در هفته‌ ای که گذشت ظرفیت تخت‌های بستری در بسیاری از بیمارستان‌های هرمزگان پُر شده است و این درحالیست که در برخی بیمارستان‌های استان از جمله بیمارستان شهید محمدی بندرعباس، بندرلنگه، میناب و به تازگی هم بیمارستان شهرستان قشم حتی بیش از ظرفیت تخت‌ها بیماران بستری شده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهارداشت: در این مدت شمار مبتلایان در همه شهرستان‌های استان افزایشی بود، ولی در برخی شهرستان‌ها از جمله بندرعباس، قشم، پارسیان، بستک، سیریک و همچنین در جزیره کیش میزان این افزایش قابل توجه بود.

پنج جانباخته و ۱۹۹ بستری جدید در هرمزگان ثبت شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهارداشت: در شبانه روز گذشته شمار جانباختگان کرونا در استان پنج نفر مرد در بازه سنی ۲۶ تا ۷۵ سال از بندرعباس، میناب، بندرخمیر و قشم است.

نوروزیان با اشاره به اینکه اکنون شمار جانباختگان کرونا در هرمزگان به هزار و ۵۴۴ نفر رسیده است، ادامه داد: همچنین در شبانه روز گذشته ۱۹۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری شدند و اکنون در مجموع ۸۱۷نفر تحت مراقبتند.

وی یادآورشد: از مجموع بستری ها، ۱۱۶نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند که حال ۱۷نفر از آن ها وخیم است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6153

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *