امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۳
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | استاندار: امیدواریم هرمزگان مهرماه به شرایط قبل از کرونا نزدیک شود

استاندار: امیدواریم هرمزگان مهرماه به شرایط قبل از کرونا نزدیک شود

منتشر شده در ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۷
تشکیل

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، فریدون همتی روز یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در هرمزگان به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب در تهران اظهار داشت: وجود همکاری مردم برای رسیدن به این نقطه ضروری است که از افراد دارای نفوذ می‌خواهیم جامعه را به رعایت بیشتر شیوه‌نامه‌های بهداشتی کرونا تشویق کنند.

وی ادامه داد:‌ چهار روز تعطیلی در هرمزگان نشان داد دیگر تعطیلی و محدودیت‌ها به تنهایی کافی نیست، تعطیلی‌های اعمال شده برای ماندن افراد در خانه‌ها و قطع زنجیره کرونا بود اما مشاهده شده بسیاری در جاده‌ها و بین روستاها و شهرها در حرکت بودند.

رییس شورای اداری هرمزگان اضافه کرد:‌ ما نیز به عنوان مسوولان تلاش می‌کنیم با توجه به منابع و محدودیت‌ها مزاکر درمانی را تجهیز و تکمیل و مراکز جدیدی راه‌اندازی کنیم.

همتی ابراز داشت: هیچ کشوری قادر نیست به سرعت کرونا مراکز جدید درمانی و بیمارستان راه‌اندازی کند و از همین رو رعایت مردم، فاصله گذاری اجتماعی و واکسیناسیون اهمیت دارد.

پی افزود:‌ واکسیناسیون خطر مرگ را به شدت کاهش می‌دهد و میزان مرگ در بین گروه‌هایی که واکسن زده‌اند بسیار پایین آمده و افرادی جان‌شان از دست می‌رود که بیماری‌های زمینه‌ای دیگری دارند.

وی با اشاره به پنجم مرداد ماه، سالروزاقامه  اولین نماز جمعه در تهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد:‌ فضای خوبی با همکاری نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس و سایر امامان جمعه در هرمزگان وجود دارد و در شرایط کرونا همکاری مناسبی با ستاد کرونا این استان داشته‌اند.

رییس ستاد استانی کرونا اشاره کرد: تعطیلی نماز جمعه و آیین‌ها و مراسم‌ها در شرایط کرونایی اقدام بسیار مناسبی بود که نقش موثری در مدیریت کرونا داشته است و تنها در بخش اهل سنت مقداری مساله وجود دارد و رعایت نمی‌کنند.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: کارهای بزرگ نظام را به دست خود تخریب می‌کنیم و کسی آنها را برجسته نمی‌کند، اداره کشور در شرایطی که درآمدهای نفتی وجود نداشت یکی از این کارهاست.

وی ادامه داد: دشمنان تحریم‌ها را ایجاد کرده‌اند تا کشور پس از سه ما دسترسی نداشتن به درآمدهای نفتی زمین بخورد اما اکنون از سه سال هم گذشته و کشور اداره می‌شود.

همتی عنوان کرد: با پسرم که سال دوم دانشگاه‌هاست صحبت می‌کردم و گفتم توقع آمریکایی‌ها و غربی‌ها حد و مرزی ندارد و زور می‌گویند که انقلاب کردیم تا به ما زور نگویند.

رییس شورای تامین هرمزگان بیان کرد: این را بایستی برای نسل‌های بعد از انقلاب و به خصوص جوانان تبیین کنیم تا آگاهی و شناخت مناسب و درستی داشته باشند.

وی اضافه کرد: امروز ناوهای جنگی جمهوری اسلامی ایران هزاران کیلومتر دورتر و در بخش غربی کره زمین دیانوردی می‌کند و ناوشکن‌ها و ناوهای آن از فناوری پیچیده‌ای برخوردار است که این بدست همین جوانان و متخصصان کشور بدست آمده است.

استاندار هرمزگان خاطر نشان کرد: مشکل‌ها هم در کنار این دستاوردها وجود دارد و شاید چنانچه معشیت مردم بهتر مدیریت می‌شد مشکل‌های کمتری برای جامعه بوجود می‌آمد.

همتی اضافه کرد: کشور با امنیت و آرامش اداره می‌شود و فشار گرانی بر مردم نیز کاسته می‌شود و این مشکل حل خواهد شد.

وی اظهار داشت: مردم با وجود سختی‌ها و مشکل‌های فراوانی که داشته‌اند با مسوولان همکاری خوبی داشته‌اند و اگر موفقیتی بدست آمده با کمک مردم، ائمه جمعه و مسوولان حاصل شده است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس هم گفت: این استان در اوج کرونا قرار دارد و کارهای بزرگی هم در آن درحال اجراست و زمانی که سایر استان‌ها با مشکل‌های فراوانی در زمان اوج گرما به خاطر قطعی برق و آب روبه‌رو شدند مشکل‌های کمتری تجربه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده با قدردانی از زحمت‌های استاندار هرمزگان، ادامه داد:‌ این به خاطر تدبیری است که در این استان اتخاذ شد و آب شیرینکن‌های جدیدی وارد مدار تولید شدند.

وی اضافه کرد: ان‌شاء الله مشکل کرونا نیز حل شود و بتوان کشور را از این پیچ تاریخی عبور داد و وارد مرحله پیشرفت و بالندگی جدیدی کرد.

اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۵ مرداد سال ۱۳۵۸ برگزار شد و به همین مناسبت استاندار هرمزگان و امام جمعه بندرعباس هدایایی به تعدادی از فعالان برگزاری نماز جمعه در این شهرستان اهدا کردند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6406

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *