امروز : ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۵
صفحه نخست | اخبار قشم | اختصاص ۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز

اختصاص ۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز

اخبار :
منتشر شده در ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۲۳

باس نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قشم اظهار داشت: بی‌شک قلعه پرتغالی‌ها در جزیره هرمز از مهمترین آثار باقیمانده در خلیج فارس مربوطه به دوره‌های گذشته است که در سال ۱۵۰۷ میلادی احداث شده است.

وی با بیان اینکه بنای قلعه پرتغالی‌ها جزیره هرمز از نظر فیزیکی و ساختاری به شکل چند ضلعی نامنظم است، افزود: ارتفاع و قطر دیوارهای این قلعه به ترتیب ۱۴ و سه و نیم متر است.

اجرای طرح مرمت اضطراری قلعه تاریخی پرتغالی‌های هرمز؛ راه‌اندازی گردشگری ارزان در جزیره ابوموسیمرمت اثر ملی دوران قاجار در استان سمنان آغاز شدسمنان| مقبره رهبر قیام سربداران در میامی مرمت می‌شود
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان با اشاره به اینکه، باقیمانده ساختمان این بنا کماکان پی محکمی دارد عنوان کرد: انبارهای تسلیحات، آب‌انبار و اتاق‌هایی با سقف هلالی و کلیسا که در زیرزمین قرار دارد از جمله بخش‌های باقیمانده قلعه است که سالیانه بازدیدکنندگان متعددی را به خود جذب می‌کند.

نوروزی با اشاره به مباحثی پیرامون آغاز پروژه مرمت اضطراری قلعه پرتغالی‌ها در هرمز، تاکید کرد: ساختمان قلعه در حال حاضر وضعیت مناسبی ندارد و آسیب دیدگی‌ها شرایط قلعه را ویژه کرده که از همین رو بر اجرای پروژه مرمت اضطراری تاکید داریم، هر چند که از ابتدا تا زمان تهیه طرح مرمت و اقدامات مرمتی یکسری اقدامات پیشگیرانه صورت پذیرفته است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از دستیابی به مستندات اساسی برای تهیه طرح بازسازی اشاره کرد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=731

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *