امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۱
صفحه نخست | اجتماعی | اختراع دانش آموز سیریکی در طبقه بندی بین المللی ثبت شد

اختراع دانش آموز سیریکی در طبقه بندی بین المللی ثبت شد

منتشر شده در ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۱
اختراع

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا،محمد قویدل روز یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: «یاسین پرموته»، با اختراع «آشکار ساز هسته ای فوق حساس سه گانه با استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم ژنتیک» موفق به کسب این افتخار شد.

وی ادامه داد: این دانش آموز پایه دوازدهم در قالب تیم پژوهشی هرمزگان متشکل از منصور فرهادی دانشمند سازمان انرژی اتمی کشور و فاطمه ادیم، توانستند این اختراع را ثبت نموده و باعث درخشیدن نام هرمزگان در سطج بین المللی شدند.

معاون آموزش متوسطه هرمزگان اظهارداشت: دستگاه آشکار ساز هسته ای فوق حساس یکی از استراتژیک ترین و مهم ترین ابزارها در صنعت هسته ای هر کشور محسوب شده که خوشبختانه تیم پژوهشگران استان هرمزگان، پس از گذشت یک سال موفق به ساخت و تولید این دستگاه شدند.

قویدل بیان کرد: فرایند ثبت این اختراع در روز ۱۵ فروردین در آستانه روز ملی فناوری هسته ای سال۱۴۰۰ به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردها و بهترین اتفاق برای کشور رقم خورده است.

وی اذعان داشت: در هرمزگان ظرفیت‌های دانش آموزی بسیار مستعد و توانمند وجود دارد و باید با کمک مسوولان استان زمینه  برای شکوفایی استعداد های  دانش آموزی فراهم گردد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=5112

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *