امروز : ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۳
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور مصر

آشنایی با کشور مصر

منتشر شده در ۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۶
مصر

به گزارش پایگاه خبری قشم، مصر در جنوب دریای مدیترانه و غرب دریای سرخ قرار گرفته و از غرب با لیبی(۱٬۱۱۵ کیلومتر)، از جنوب با سودان(۱۲۷۶ کیلومتر) و از سوی شبه جزیره سینا با اسرائیل(۲۰۸ کیلومتر) و در نوار غزه با فلسطین (۱۳ کیلومتر) مرز زمینی دارد.

مصر در یک نگاه

پایتخت مصر شهر قاهره است و از دیگر شهرهای مهم آن می‌توان به اسکندریه، اسوان، جیزه، فیوم و پورت سعید اشاره کرد.

مصر یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های بشری بوده و آثار باستانی متعدد موجود در این کشور که مهم‌ترین آن‌ها اهرام سه‌گانه است گردشگران زیادی را جذب این کشور می‌کند.

این کشور با جمعیت ۱۰۲ میلیون نفر چهاردهمین کشور پرجمعیت در جهان، پرجمعیت‌ترین کشور در خاورمیانه، و بعد از نیجریه و اتیوپی، سومین کشور پرجمعیت در قاره آفریقا است. اکثر جمعیت آن در حاشیه رود نیل زندگی می‌کنند.

حدود نیمی از جمعیت این کشور شهرنشین هستند که بیشتر آنان در دو شهر بزرگ قاهره و اسکندریه، دیگر شهرهای دلتای رود نیل و حومه آن‌ها زندگی می‌کنند.

هرودوت می‌گوید: «در میان انواع بشر، مردم مصر از همه بیشتر پایبند دین و مذهب بوده‌اند.» این مردم در طی دورهٔ تاریخ خود از آغاز تاکنون انواع اعتقادات و اعمال مذهبی خود را که فهم آن امروز مشکل است، در مدتی بیش از سه هزار سال عمل می‌کردند. هر شهری خدایانی جداگانه می‌پرستیدند. آن شهری که معتبرتر می‌شد، بر شان خداوندانش افزوده می‌شد. هم‌اکنون مذهب کشور مصر اسلام (اهل سنت) می‌باشد بطوریکه ۸۰٪ جمعیت مصر را شامل می‌شوند.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور میپردازیم.

جاذبه های دیدنی مصر

سفر دریایی در رودخانه‌ی نیل یکی از جاذبه‌های اصلی در این کشور است. رود نیل از زمان مصر باستان بسیار مشهور بوده است. هیچ راهی بهتر از رودخانه‌ی نیل برای ردیابی تاریخ مصر نخواهد بود. تقریبا تمام کشتی‌های کروز این کشور سفر خود را از طریق مسیر اقصر اسوان انجام می‌دهند، زیرا این مسیر امن، خوش منظره و زیبا است.

نیل

صحرای بیضاء یا کویر سفید، منطقه وسیعی از مصر است که در نزدیکی روستای الفرافره قرار دارد. در صحرای بیضاء می توان عجیب ترین نمونه از سنگ های گچی را دید که با ملایم ترین بادها دچار فرسایش شده اند و به شکل های عجیبی درآمده اند. یکی از معروف ترین این نوع صخره ها که در صحرای بیضاء به وفور پیدا می شود، سنگ های قارچی شکلی است.

کویر سفید

هرم پلکانی جوزر در گورستان سقاره واقع شده و یکی از اولین اهرام ساخته شده در دروان مصر باستان است.این بنا در سده‌ی ۲۷ قبل از میلاد برای عنوان مکانی برای به خاکسپاری فرعون جوزر توسط وزیرش ایمهوتپ ساخته شد.

جوزر

اقصر بهترین مکان برای بازدید در مصر است که دارای معابدی همچون کرنک و اقصر است. همچنین این ناحیه دارای مقبره سلطنتی باستانی دره پادشاهان و ملکه ، صحرای دیدنی و جذاب و مناظر رودخانه است.

اقصر

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=8019

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *