امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۷
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور مالزی

آشنایی با کشور مالزی

منتشر شده در ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۹

به گزارش پایگاه خبری قشم، مالزی دربردارنده دو ناحیهٔ جغرافیائی است و دریای جنوبی چین این دو را از هم جدا می‌کند: شبه جزیره مالزی یا مالزی غربی که بر روی شبه جزیره مالایی قرار دارد و از شمال با تایلند مرز خشکی دارد و از طریق جادهٔ شوسهٔ جوهور از جنوب با سنگاپور پیوند دارد.

مالزی در یک نگاه

سازمان‌های دولتی و وزارت‌خانه‌های این کشور در شهر جدید پوتراجایا (پایتخت اداری) این کشور واقع است. این کشور عضو سازمان ملل متحد و اتحادیه کشورهای همسود است. این فدراسیون شامل سیزده ایالت در جنوب شرقی آسیا است.

نام «مالزی» زمانی انتخاب شد که فدراسیون مالایا؛ سنگاپور، صباح و ساراواک یک اتحادیه متشکل از ۱۴ ایالت را تشکیل دادند. در سال ۱۹۶۵ سنگاپور از مالزی جدا شد و به کشوری مستقل تبدیل گردید.

مالزی دارای ۱۳ ایالت است و هر ایالت دارای یک سر وزیر است و اکثر ایالت‌ها دارای «پادشاه» هستند.

زبان اصلی مالزی زبان مالایی با خط انگلیسی است، اما مهاجرانی که از سراسر جهان به این کشور آمدند، به زبان مادری خود سخن می‌گویند.

اسلام دین رسمی مالزی است و از تعداد ۳۲٫۳ میلیون جمعیت این کشور حدود ۶۱ درصد از مردم دارای دین اسلام بوده‌اند.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور می پردازیم.

جاذبه های دیدنی مالزی

 بدون شک یکی‌ از  جاذبه های دیدنی‌ و معروف ترین ساختمان های دنیا که توسط معماری به نام سزار طراحی شده، برج‌های دوقلوی پتروناس در مرکز شهر کوالالامپور است. در محوطه اطراف این برج ها می توانید استخرها و آبگیرها به همراه بهترین مراکز خرید و بهترین رستوران ها را پیدا کنید. همچنین به توریست ها اجازه بالا رفتن از ساختمان و تماشای شهر داده می شود.

در مالزی بودایی‌ها، هندوها و مسلمانان در کنار یکدیگر زندگی سراسر آرامشی را سپری می‌کنند. هندوها به عنوان بخش قابل‌توجهی از جمعیت این کشور، مکان‌های مذهبی مخصوص به خود را دارند. غارهای باتو از جمله این مکان‌هاست. یک مجسمه بسیار بزرگ از خدای هندوها در ابتدای ورودی این غارها قرار دارد، با رنگ طلایی خود حسابی جلب توجه می‌کند.

مالزی، ۹ جزیره دارد. جزیره ردانگ یکی از این ۹ جزیره و یک پارک آبی بزرگ و بسیار زیباست. این جزیره، امتیازات فراوانی دارد که باعث جذب گردشگران می‌شود. از جمله این امتیازات می‌توان به آبی بسیار شفاف و خوشرنگ، ساحل‌هایی سفید رنگ و تنوع گونه‌های حیوانی آن اشاره کرد. بنابراین ردانگ یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری این کشور است.

یکی دیگر از مکان های دیدنی این کشور ارتفاعات کامرون است. ارتفاعات کامرون مالزی، مرکز کاشت چای در این کشور است. بنابراین طبیعی است که زمین‌ها و دشت‌های این ارتفاعات همیشه سرسبز و باصفا باشند. علاوه بر این عطر سحرآمیز چای تازه هم در بسیاری از ایام سال در این منطقه احساس می‌شود.

اگر در تمام سفرهای‌تان به دنبال سرگرمی و تفریح هستید، گنتینگ هایلندز را از دست ندهید. این شهر سرشار از انواع سرگرمی‌ها و تفریحات است. بنابراین می‌توان آن را در میان بهترین جاهای تفریحی مالزی جای داد. این منطقه دره‌مانند در میان کوه‌ها واقع شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=7356

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *