امروز : ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۲
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور مالدیو

آشنایی با کشور مالدیو

منتشر شده در ۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۷
مالدیو

به گزارش پایگاه خبری قشم، مالدیو کوچک‌ترین کشور در قاره آسیا است که پایتخت آن شهر زیبای ماله است. این جزیره بهشتی با ۱۲ هزار جزیره شگفت‌انگیز، مروارید فیروزه‌ای رنگ اقیانوس هند است.

مالدیو در یک نگاه

جمعیت این کشور حدود ۵۳۹٬۰۰۰ نفر و واحد پول آن روفیه مالدیو است. زبان رسمی این کشور دیوِهی نام دارد که زبانی هندواروپایی است و همانندی‌هایی با زبان سینهالی قدیم دارد.

مردم آن از قوم مالدیوی هستند که تبار اصلی شان هندوآریایی است و به مردم سری‌لانکا (قوم آریایی سینهالی) و هند (آمیخته آریایی و دراویدی) می‌رسد و رگه‌هایی از اعراب نیز در میان آن‌ها وجود دارد. هم زبان و هم مردم آن با نام دیوِهی نامیده می‌شوند

دین رسمی این کشور اسلام است و پیروی از دیگر ادیان در ملأ عام ممنوع و قابل پیگرد قانونی است. مالدیو در سال ۱۹۶۵ از امپراتوری بریتانیا مستقل شد. مالدیو هم از نظر جمعیت و هم مساحت کوچک‌ترین کشور قاره آسیا است.

فرهنگ مالدیو به شدت تحت تأثیر فرهنگ کشورهای همسایه خود یعنی سریلانکا و هند جنوبی می‌باشد.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور می پردازیم.

جاذبه های دیدنی مالدیو

جزیره وادهو، قطعه‌ای از بهشت و یکی از شگفت‌انگیزترین پدیده‌های طبیعت را در خود جای داده است. ویژگی خاص و دیدنی این ساحل تنها در شب، زمانی که آب ساحل زیبای این جزیره به‌صورت کاملا رویایی در تلالو نور مهتاب می‌درخشد، نمایان می‌شود. گویی میلیون‌ها ستاره کوچک در اعماق دریا قرار دارند. این پدیده نتیجه وجود فیتوپلانکتون‌ها یا میکروب‌های دریایی شب‌تاب است که آب دریا را مانند آینه ستاره‌ها می‌کنند.

جزیره باآتول بهشت کوچکی روی زمین است که دارای آب‌هایی شفاف و کریستالی، صخره‌های مرجانی، ساحل‌هایی با شن‌های سفید و آفتابی درخشان و گرم است و می‌تواند برای هرکسی تعطیلاتی به‌یادماندنی را رقم بزند. این جزیره از ۱۰۰ اقامتگاه و ویلای زیبا مجهز به تمامی امکانات رفاهی، سرگرمی، دکوراسیون شیک و جذاب و فناوری‌های پیشرفته تشکیل شده است.

مالدیو شهری مسلمان‌نشین بوده و طبیعی است که مساجد از جاذبه‌های گردشگری آن باشند. مسجد جامع مالدیو در شهر ماله قرار گرفته و به‌عنوان بزرگ‌ترین مسجد کشور مالدیو شناخته می‌شود. قدمت این مسجد که با نام «مسجد السلطان» نیز شناخته می‌شود، به سال ۱۶۵۶ میلادی می‌رسد. نمای زیبای مسجد و وجود مقبره‌های قهرمانان و افراد شاخص مالدیو در این مسجد از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن به شمار می‌روند.

صخره بنانا یک محدوده محفاظت‌شده دریایی است که زیبایی‌های آن و امکان غواصی در آن شهرت بین‌المللی دارد. غارهای متعدد، برآمدگی‌ها، خطوط صخره‌ای و بافت مرجانی آن‌چنان غنی است که انواع گونه‌های دریایی را به خود جذب می‌کند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=7582

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *