امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۳
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور لیختن اشتاین

آشنایی با کشور لیختن اشتاین

منتشر شده در ۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۲

به گزارش پایگاه خبری قشم، لیختن‌ اشتاین با نام رسمی امپراتوری شاهزاده‌نشین لیختن‌اشتاین سومین کشور کوچک در اروپا است.

لیختن اشتاین در یک نگاه

حکومت لیختن اشتاین پادشاهی مشروطه و حاکم آن یک شاهزاده است.پایتخت این کشور شهر فادوتس است. زبان رسمی لیختن‌اشتاین آلمانی، مساحت آن ۱۶۰ کیلومتر مربع و جمعیت آن ۳۷ هزار نفر است. واحد پول این کشور فرانک سوئیس با جزء (راپن) نام دارد. لیختن‌اشتاین یکی از بالاترین سطوح زندگی در جهان را دارد. صنعت گردشگری، بانکداری و تولیدات (ابزار دقیق صنعتی) همگی با اهمیت است و صادرات این کشور را بیشتر فراورده‌های دندانپزشکی و ماشین آلات تشکیل می‌دهند. لیختن‌اشتاین در سازمان ملل متحد، شورای اروپا، کنفرانس امنیت و همکاری در اروپا، و اتحادیه بازرگانی آزاد اروپا عضویت دارد. میزان با سوادی در آن ۱۰۰٪ است.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور می پردازیم.

جاذبه های دیدنی لیختن اشتاین

فادوتس یکی از زیباترین پایتخت های اروپا و مرکز لیختن اشتاین است ، در واقع مرکز اطلاعات توریستی که همه چیز را برای مسافرین فراهم می کند تا بیشتر از سفر خود استفاده کنند. جاذبه های اصلی شهر، از جمله ساختمان مجلس که در نزدیکی  رودخانه راین در پیتر کایزر پلاتز است.

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی این کشور قلعه گوتنبرگ است.این قلعه یک قلعه حفاظت‌شده در شهر بالزرس و از دوران نوسنگی است که بر روی تپه‌ای نزدیک به مرکز شهرداری این شهر قرار دارد. گوتنبرگ یکی از پنج قلعه از قلعه‌های دولت لیختن اشتاین به شمار می‌رود که تاکنون پا بر جا مانده است.

قلعه گوتنبرگ

گالری هنری ایالت لیختن اشتاین (Kunstmuseum Liechtenstein) یکی دیگر از جاذبه های این کشور است که در یک مرکز پیشرفته در وادوک واقع شده است، نمونه های بسیار خوبی از آثار هنری مدرن و معاصر را نشان می دهد. علاوه بر نمایشگاه های مکرر اما موقت، مجموعۀ دائمی آن شامل آثاری از قرن نوزدهم که دربرگیرندۀ مجسمه ها و مجموعه ای از آثار شاهزاده لیختن اشتاین است.

گالری هنری

بزرگترین شهر در لیختن اشتاین، تریسنبرگ است. که در یک مکان زیبا در وسط درۀ کوهستانی و در شش کیلومتری پایتخت وادوک قرار دارد.  این روستا نه تنها به خاطر گویش های مختلف، بلکه بخاطر برگزاری جشنوارۀ غذا که هر ساله از اواسط اکتبر تا پایان ماه نوامبر برگزار می شود، شناخته شده است.

 

 

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6392

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *