امروز : ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۳۱
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور فرانسه

آشنایی با کشور فرانسه

منتشر شده در ۱۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۷
فرانسه

به گزارش پایگاه خبری قشم، فرانسه از جنوب با آندورا و اسپانیا، از شرق با ایتالیا و سوئیس و آلمان و لوکزامبورگ و بلژیک، از جنوب با موناکو مرز زمینی دارد. همچنین از طریق کانال مانش با انگلستان هم‌مرز است.

فرانسه در یک نگاه

فرانسه یکی از سه کشوری است که سواحلی هم در دریای مدیترانه و هم در اقیانوس اطلس دارد (دو کشور دیگر عبارتند از اسپانیا و مراکش). به دلیل شکل نقشه این کشور، در زبان فرانسوی به آن لقب l’Hexagone (معنی: شش‌ضلعی) داده‌اند.

بر پایه مساحت، فرانسه بزرگ‌ترین کشور اروپای غربی و اتحادیه اروپا و همچنین سومین کشور بزرگ در کل قاره اروپا به‌شمار می‌آید.

جمعیت فرانسه فراتر از ۶۵/۲ میلیون تَن است که با این شمار، فرانسه در رتبه دومین کشور پرجمعیت پس از آلمان در اتحادیه اروپا قرار می‌گیرد.

 پایتخت فرانسه، شهر پاریس است. این شهر بزرگ‌ترین شهر این کشور و مرکز اصلی تجارت و فرهنگ فرانسه است.

در زمینه‌هایی چون فرهنگ، علوم بنیادی، صنعت و فناوری، هنر، نظام، اقتصاد و سیاست، فرانسه یکی از کشورهای مهم و تأثیرگذار جهان است.

بخش‌های شمالی و شمال شرقی فرانسه دارای آب‌وهوای معتدل است. بخش‌های جنوبی نیز آب‌وهوای مدیترانه‌ای دارند. بخش‌های غربی فرانسه دارای اقلیم اقیانوسی است؛ یعنی این مناطق دارای میزان بارش بالایی بوده و زمستان‌هایی معتدل و تابستان‌هایی گرم را تجربه می‌کنند. شرق این کشور داری آب و هوای کوهستانی است. دیگر مناطق نیز معمولاً از تابستان‌هایی گرم و گاهی طوفانی و زمستان‌هایی سرد برخوردارند.

روز ملی فرانسه چهاردهم ژوئیه است. حاکمیت و بیشترین با مسیحیت کاتولیک است، اما پروتستان‌ها، یهودی‌ها و مسلمانان نیز در این کشور زندگی می‌کنند.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور میپردازیم.

جاذبه های دیدنی فرانسه

دهکده سحر آمیز اگوییسمهایم در منطقه آلزاس که در شمال شرقی فرانسه قرار گرفته، دهکده ای زیبا و منحصر به فرد را می بینید که تداعی کننده یک شهر جادویی است. با تماشای این دهکده زیبا، به دنیای والت دیزنی سفر می کنید و اگر در جشنواره های این دهکده شرکت کنید، برای لحظه ای فراموش خواهید کرد که در دنیای واقعی حضور دارید.

در شهر ورسای کاخ سلطنتی باشکوهی را می بینید که عنوان بزرگترین کاخ سلطنتی جهان را از آنِ خود کرده است. کاخ ورسای در نزدیکی پاریس قرار گرفته و ۳۰ دقیقه با پاریس فاصله دارد. شک نکنید که کاخ ورسای ارزش بارها دیدن را دارد. بی دلیل نیست که در بین مهمترین جاذبه های گردشگری فرانسه قرار گرفته است. تالار آینه و اتاق های زیبای کاخ ورسای، هر بیننده ای را انگشت به دهان می گذارد.

در قرن هشتم، جزیره ای در نرماندی فرانسه بنا شد که بعد ها به مونت سنت مویشل معروف گردید. این جزیره، سرشار از جاذبه های گردشگری است و سالانه چند صد هزار نفر از آن دیدن می کنند. چیزی که این جزیره را خاص می کند، ساختمان آن است که در بالا، صومعه قرار دارد، در پایین فروشگاه ها وجود دارند و بعد از آن نیز ماهی گیران و کشاورزان مشغول به کار هستند. از این جزیره به عنوان یکی از نماد های فرانسه یاد می شود که در آن، آمیزه ای از هنر و تاریخ کشور فرانسه را می توان یافت.

کلیسای جامع نوتردام پاریس کلیسای معروفی در شهر پاریس است. این کلیسا در جزیره سیته در میانه رود سن و در مرکز پاریس واقع شده است. هر سال ۱۳ میلیون نفر از آن بازدید می کنند.

یکی از جذاب ترین مناطق دیدنی پاریس، محله مون مارت است. در سفرتان به پاریس حتما سری هم به این محله بزنید. در مون مارت، مجموعه‌ای از جذاب‌ترین دیدنی‌های پاریس را خواهید یافت. این محله سابقه تاریخ و فرهنگی فوق‌العاده‌ای دارد. از مهم‌ترین چهر‌ه‌هایی که در این منطقه زندگی کرده‌اند، می‌توان به «ونسان ون گوگ» اشاره کرد. کافه‌هایی دنج و صمیمی یادگار دورانی است که پاتوق این هنرمندان و اندیشمندان بوده‌اند.

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=8625

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *