امروز : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۷
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور شیلی

آشنایی با کشور شیلی

منتشر شده در ۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۷
شیلی

به گزارش پایگاه خبری قشم، شیلی در نقشهٔ آمریکای جنوبی مانند یک نوار بلند و باریک میان رشته کوه آند در شرق و اقیانوس آرام در غرب کشیده شده‌است. اقیانوس آرام کل مرز غربی این کشور را تشکیل می‌دهد، و از شمال با پرو، از شمال شرق با بولیوی، از شرق با آرژانتین، و در پایین‌ترین نقطه جنوبی کشور با گذرگاه دریک هم‌مرز است.

شیلی در یک نگاه

جمعیت این کشور حدود ۱۹٫۱ میلیون نفر است. شیلی یک کشور نسبتاً یک‌دست از لحاظ جمعیت می‌باشد و بیشتر جمعیت آن غالباً اسپانیایی‌تبار بوده و دارای درجات مختلفی از آمیزش با بومیان سرخ‌پوست هستند.

درک و فهم گویش شیلیایی زبان اسپانیایی برای بیگانگان دشوار است. علت آن حذف هجاهای آخر و اصوات ‘s’ در واژه‌ها، تلفظ بسیار نرم برخی از حروف بیصدا و سطوح بالای کاربرد کلمات عامیانه، به ویژه در نواحی سانتیاگو و اطراف آن است.

مردم این کشور همچنین نسبت به اسپانیایی‌زبانان سایر کشورهای همسایه سریعتر صحبت می‌کنند. این عوامل همگی دست به دست هم می‌دهند تا گویش شیلیایی از نظر دیدارکنندگان تازه‌وارد به این کشور، حتی گویشوران حرفه‌ای زبان اسپانیایی، دشوار باشد.

گل ملی کوپیهو (” لاپاجریا روزاً، لاله کوهی شیلی)، در جنگلهای جنوبی شیلی می‌روید.

در سال ۲۰۱۵، ۵۵٪ جمعیت بالای ۱۵ سال شیلی کاتولیک، ۲۵٪ آگنوستیک و لائیک، ۱۳٪ پروتستان و ۷٪ پیروان دیگر ادیان گزارش شده‌است.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور میپردازیم.

جاذبه های دیدنی شیلی

یکی از زیباترین مناطق طبیعی شیلی و مقصد سفر های محبوب ، پارک ملی تورس دل پین است. در ۱۰۰ کیلومتری شمال شهر پورتو ناتالز در جنوب پاتاگونیا واقع شده است، این ناحیه خیره کننده شامل کوه ها، یخچال ها و دریاچه ها و رودخانه های بی شماری است.

تورس دل پین

جزیره ایستر با داشتن مجسمه‌های عظیم سنگی با وجود فاصله بیش از ۳۵۰۰ کیلومتر از سرزمین اصلی شیلی، هم چنان شناخته شده ترین جاذبه کشور می‌باشد.

جزیره عید پاک

سانتیاگو نه تنها سرمایه مالی و کسب و کار شیلی است، بلکه به عنوان مرکز فرهنگی و تفریحی کشور فعالیت می کند و بهترین موزه ها و گالری های آن را در کنار خرید، ناهارخوری و گزینه های هتل را نیز دارد.

سانتیاگو

پنگوئن‌ها فقط در قطب جنوب یا باغ وحش زندگی نمی‌کنند، بلکه آن‌ها را می‌توان در مناطق مختلف جنوب این کشور، از جمله مستعمره پنگوئن Seno Otway یافت. آن‌ها معمولاً در ساحل استراحت می‌کنند و به لانه‌های اطراف رفت و آمد می‌کنند. پنگوئن‌های هومبولت همچنین در سواحل شمالی شیلی با جمعیت کلی ۱۲۰۰۰ جفت در این کشور یافت می‌شوند.
پنگوئن

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=7804

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *