امروز : ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۳
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور برزیل

آشنایی با کشور برزیل

منتشر شده در ۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۹
برزیل

به گزارش پایگاه خبری قشم، برزیل که منطقه وسیعی را بین مرکز آمریکای جنوبی و اقیانوس اطلس در بر می‌گیرد، شرقی‌ترین کشور قاره آمریکاست و با کشورهای اروگوئه، آرژانتین، پاراگوئه، بولیوی، پرو، کلمبیا، ونزوئلا، گویان، سورینام و گویان فرانسه هم‌مرز است. در حقیقت، برزیل به جز اکوادور و شیلی با تمامی دیگر کشورهای آمریکای جنوبی مرز مشترک دارد.

برزیل در یک نگاه

برزیل دارای زمین‌های کشاورزی وسیع و جنگل‌های استوایی است؛ و با داشتن منابع طبیعی گسترده و نیروی کاری غنی قدرتمندترین اقتصاد آمریکای جنوبی است.

برزیل مستعمرهٔ امپراتوری پرتغال بود و این کشور تنها کشور قاره آمریکاست که مردم آن به زبان پرتغالی سخن می‌گویند. برزیل کشوری چندملیتی است و جمعیت آن متشکل از نژادهای اروپایی، سرخ‌پوستان آمریکا، آفریقائی و نیز آسیائی است. مذهب اصلی این کشور کاتولیک کلیسای رم است. بخش اعظم جنگلهای آمازون در خاک برزیل واقع شده‌است.

تنوع آب و هوایی زیادی در برزیل وجود دارد اما بخش بزرگی از آن گرمسیری است و پوشیده از جنگلهای بارانی آمازون که در حوضه آب ریز رود آمازون به‌وجود آمده‌اند.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور میپردازیم.

جاذبه های دیدنی برزیل

پانتانال، بزرگترین تالاب در جهان است که قسمت اعظم آن در غرب برزیل قرار دارد اما در کشورهای بولیوی و پاراگوئه نیز گسترش یافته است. این تالاب به خاطر حیات وحش خود معروف است و یکی از جاذبه های گردشگری اصلی برزیل به حساب می آید.

تالاب

بونیتو با داشتن تعدادی جاذبه های طبیعی از جمله آبشارها و غارهای خیره کننده نقطه عطفی برای برخی از گردشگران دوستدار محیط زیست است. با این حال، محبوب ترین جاذبه آن، راه های آبی بسیار شفاف این مکان است که شما می توانید با ماهی ها شنا کنید.

بونیتو

رودخانه آمازون با طول حدود ۶،۴۰۰ کیلومتر دومین رود بزرگ در دنیا به شمار می رود که کمی کوتاه تر از رود نیل است اما بزرگ ترین رودخانه از نظر حجم است. آمازون دارای بیش از ۳۰۰۰ گونه ماهی شناخته شده و همچنین گونه های جدید در حال کشف شدن است.

آمازون

فرناندو دنورونا یک مجمع الجزیره زیبا با سواحل بکر، مناظر طبیعی و حیات وحش است که در ۳۵۴ کیلومتر ساحل شمال شرقی برزیل واقع شده است. این جزایر با داشتن آب های گرم در طول سال و دید بسیار خوب حتی در عمق ۵۰ متر مناسبی برای غواصان به شمار می رود.

فرناندو

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=7840

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *