امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۰
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور اندونزی

آشنایی با کشور اندونزی

منتشر شده در ۱۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۱
اندونزی

به گزارش پایگاه خبری قشم، اندونزی در مجمع‌الجزایر مالایی بین قاره آسیا و اقیانوسیه قرار دارد. اندونزی یک مجمع‌الجزایر متشکل از ۱۷٬۵۰۸ جزیره و ۳۳ استان است.

اندونزی در یک نگاه

اندونزی با جمعیت بیش از ۲۷۳ میلیون نفر، چهارمین کشور پرجمعیت دنیا است. نظام سیاسی این کشور جمهوری با انتخابات مجلس و ریاست جمهوری می‌باشد. پایتخت اندونزی جاکارتا است.

اندونزی مجموعه‌ای از جزایر است که در جنوب شرقی آسیا در اقیانوس کبیر قرار دارد. اندونزی در نیمکرهٔ شرقی، در جنوب شرقی آسیا، در اقیانوس هند و دریاهای وابسته به آن واقع شده و خط استوا از آن می‌گذرد. اندونزی در جزیره گینه نو با پاپوا و هم چنین در جزیره برنئو با مالزی مرز مشترک دارد.

زبان رسمی آنان «اندونزیایی» است ولی به زبان‌های مختلف گویش می‌نمایند. ۸۶٫۱ درصد از مردم اندونزی مسلمان هستند و  واحد پول آن نیز روپیه است.

اندونزی دارای بزرگ‌ترین جنگل‌ها در کشورهای جنوب شرق آسیا است به‌طوری‌که ۱۲۰ میلیون هکتار آن را جنگل‌های بارانی تشکیل داده‌است.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور می پردازیم.

جاذبه های دیدنی اندونزی

مسلما محبوب ترین نقطه در تعطیلات در اندونزی، سواحل بالی است که دارای تعدادی از نشانه های فرهنگی و سنتی مردمان محلی است ،اما هر کسی که به بالی سفر می کند، شنا و گردش و تفریح در ساحل را هم در ذهن خود می گذارند.

ساحل بالی

جزایر گلی جزء اصلی لومبوک اند که در سالهای اخیر محبوبیتی بین گردشگران پیدا کرده اند . این جزایر زیبا ساحل هایی را ارائه می دهند که در زیبایی خود با سواحل بالی رقابت می کنند و همچنین فرصت های غواصی و حتی دیدن لاک پشت در این سواحل مهیا است.

جزایر رجا امپات حتی در یک گوهر گرمسیری وسیع با صدها جا برای لذت بردن از زیبایی های دریایی، هنوز هم از دیگران  برجسته تر است. راجا امپات حدودا ۱۰۰۰ جزیره کوچک دارد که منظره های آن بسیار خاص و متفاوت است. این سرزمین بکر پر از پرندگان اندمیک، گل های وحشی رنگارنگ و سایر حیوانات خانگی است. زیر دریا که برویم، حداقل ۵۰۰ گونه مرجان و ۱۴۰۰ نوع ماهی، از جمله کوسه-نهنگ، اسب دریائی ساحلی و غیره زندگی می کند که این محل را یکی از نقاط با ارزش ترین جهان برای غواصی تبدیل می کند.

معبد تاناه‌ لوت به آیین هندو تعلق دارد و روی فرمی صخره‌ای در جزیره بالی اندونزی قرار گرفته است. با قدمتی که به قرن ۱۶ بازمی‌گردد، تاناه لوت یکی از معابد هفتگانه دریایی محسوب می‌شود که در سواحل بالی ساخته شده‌اند. همچنین از این معبد باستانی، به‌عنوان یکی از معروف‌ترین چشم‌اندازهای بالی یاد می‌کنند و شهرت آن مدیون پس‌زمینه امواج همیشه خروشان و غروب خورشید است. 

معبد اولواتو با قدمتی که به قرن ۱۱ میلادی بازمی‌گردد، بالای امواج خردکننده‌ی اقیانوس هند قرار دارد و نمی‌توانست موقعیتی زیباتر از این داشته باشد. اولواتو یکی از مهم‌ترین معابد هندو در جزیره است که در یکی از جنوبی‌ترین نقاط قرار دارد و به‌خاطر غروب‌های به‌یادماندنی‌اش شناخته می‌شود. همچنین این معبد میزبان تعداد زیادی از میمون‌‌ها است که علاقه زیادی به دزدی از بازدیدکنندگان دارند. 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=7328

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *