امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۰
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با شهرستان پارسیان

آشنایی با شهرستان پارسیان

منتشر شده در ۱۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۳
پارسیان

به گزارش پایگاه خبری قشم، شهرستان پارسیان از سمت شمال به شهرستان لامرد (استان فارس)، از سمت جنوب به خلیج فارس، از مغرب به شهرستان عسلویه (استان بوشهر) و از سمت مشرق به بخش شیبکوه از توابع شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان محدود می‌شود.

شهرستان پارسیان یکی از بخش‌های تابع شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان بوده‌است که در سال ۱۳۸۳ به شهرستان ارتقاء یافت.

جمعیت شهرستان پارسیان طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، برابر با ۵۰٬۵۹۶ نفر بوده‌است.

با اینکه این ناحیه گرم و مرطوب است، اما آب و هوای پارسیان از سایر نقاط استان معتدل‌تر می باشد.

مردم این منطقه، از نظر کشاورزی بسیار فعال بوده و محصولات خود را به سایر شهرستان‌ها ارسال می‌کنند و عمده محصولات کشاورزی این منطقه گوجه‌فرنگی، تنباکو، سبزیجات و خرما است.

این منطقه دارای غذاهای ویژه‌ای است که از میان آن‌ها می‌توان مجبوس، رنگینک، لگیمات، خمفروش، گیویده، حل، حلیم، بدوه، برنج سرخ، ته‌چین ماهی را نام برد.

در ادامه به معرفی تعدادی جاذبه های دیدنی این شهرستان میپردازیم.

جاذبه های دیدنی پارسیان

در مسیر رفتن به روستای بهده، در ۱۷ کیلومتری شرق پارسیان و در شمال روستای چکچک، می‌توانید کوه‌های مرتفع و مشرف به تنگه شوتاریکو را ببینید که زیبایی خیره‌کننده و پستی و بلندی‌های گوناگون و باشکوهی را در اختیار دارند. این مسیر که در تنگه و رودخانه‌ی درون آن جای گرفته، می‌تواند یک ماه عسل برای صخره‌نوردان و سنگ‌نوردان عاشق طبیعت به شمار برود. پس از گذر از این مسیر به یک دوراهی می‌رسید که مسیر رفتن به تنگه شوتاریکو و چشمه اودبه را نمایان می‌کند. تنگه شوتاریکو در سمت راست قرار دارد و مسیر سمت چپ هم شما را به چشمه اودبه خواهد رساند.

در نزدیکی بندر مقام یکی از جذاب‌ترین سواحل هرمزگان انتظارتان را می‌کشد. ساحل مکسر اعجاز طبیعت در تلاقی کوهستان و دریا را به رخ می‌کشد. نفوذ سالیان متمادی آب دریا در دل کوهستان‌های بلند، تندیس‌هایی با عظمت خلق کرده‌اند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=8616

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *